Rabu, 22 April 2009

Pagi indah ini,
aku masih mencari erti hidup,
dari mata seorang wanita.
Aku mesti tahu
pandangan mereka terhadap kami,
kaum wanita kini.
Aku mesti luah apa di diri,
tidak berpura-pura,
tapi adakah dunia boleh terimanya?
Di mana letaknya maruah wanita,
andai kami masih terus duduk
di ceruk-ceruk dapur menguruskan makan?
Itu sajakah peranan wanita ini di dunia?
melahirkan dan mendidik?
Bagiku,
Wanita lebih dari itu,
wanita tiang seri setiap kerjayaan lelaki.
Benar.....
memang benar....
tidak salah lagi,
Aku bangga menjadi wanita.
Aku akan menjadi perhiasan yang berharga,
perhiasan yang di kenang tiap masa,
hasil dari jasa dan baktinya yang murni...

1 ulasan:

Sya Isya berkata...

salam, puteri.

Sya sokong puteri. seindah hiasan adalah wanita solehah. tugas wanita berat dan bukan sekadar melakukan kerja dapur. wanita sekarang dah tak seperti wanita dulu. zaman sudah jauh berubah. berubah mengikut peredaran waktu. walaupun wanita selalu dikatakan sebagai insan lemah, tapi selemah-lemah wanita, setiap kejayaan lelaki, berdiri di sebalik kejayaannya seorang wanita.

ni Sya nak jemput puteri baca entri ni, ada kaitan dengan puteri. http://akumerpatiputih.blogspot.com/2010/07/follower-ku-dah-cecah-100.html. Kalau puteri izinkan, tinggalkan komen di entri tu "izin laluan". Kalau puteri tak izinkan, Sya menghormati hak puteri, then puteri tinggalkan komen "terima kasih, Sya"..

salam keep in touch @_@, Thank you for being my first follower.